Veelgestelde Vragen

Alles wat je wilt weten over bestellen, verzending, garantie en onze systemen.

BESTELLEN

Hoe plaats ik een bestelling?

Selecteer het type voertuig voor het product dat u wilt bestellen, voeg het product toe aan uw winkelwagen en klik op "Afrekenen" om de bestelling te voltooien. Hulp nodig? Neem contact met ons op.

Kan ik mijn bestelling wijzigen

Een bestelling kan worden gewijzigd zolang u nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen. Neem contact op met onze klantenservice om de wijziging door te geven.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Voor verzendbevestiging:Neem contact met ons op om uw bestelling te annuleren.

Na verzending:Weiger het pakket bij bezorging. Het pakket wordt dan automatisch naar ons geretourneerd. Of accepteer het pakket en stuur het retour naar ons voor terugbetaling.

Kan ik het adres wijzigen van een al verzonden bestelling?

Ja, via de 'track & trace'-link in de verzendbevestiging kun je bij PostNL je adres wijzigen zolang het pakket nog niet in de laatste fase van bezorging zit.

VERZENDING & LEVERING

Wordt mijn bestelling vandaag nog verzonden?

Als het product niet als "Uitverkocht" wordt weergegeven en voor 17:00 is besteld op een werkdag, dan wordt deze de volgende dag geleverd. Bestel je op zondag, dan wordt deze op dinsdag geleverd.

Let op: afwijkende levertijden staan duidelijk vermeld op de productpagina.

Ontvang ik een Track&Trace van mijn bestelling?

Ja, zodra je bestelling is verzonden ontvang je een e-mail met track & trace informatie.

Hoe kan ik de status van mijn pakket inzien?

Gebruik de track & trace link uit je verzendbevestiging om de status te bekijken via de PostNL website.

Mijn pakket is niet bezorgd, wat nu?

Controleer eerst de track & trace-link die u van ons heeft ontvangen.

  • Staat er dat het pakket nog niet is ontvangen door de vervoerder? Neem dan direct contact met ons op.
  • Staat er dat het pakket wél is ontvangen door de vervoerder? Dan is er sprake van vertraging. Dit ligt helaas buiten onze macht. We vragen u vriendelijk om nog even af te wachten.

ONZE PRODUCTEN

Wordt er een installatie- en gebruikershandleiding meegeleverd?

Ja, bij iedere radio ontvang je een digitale handleiding per e-mail. Voor extra gemak kun je ook gebruikmaken van onze digitale handleiding service via www.navibopguide.com. Uiteraard staat ons technische team altijd klaar om je te ondersteunen bij vragen.

De aansluitstekker past niet op mijn auto, wat nu?

Wij leveren standaard de meest gebruikte aansluitkabel mee. Blijkt jouw auto een afwijkende stekker te hebben? Stuur ons dan een foto van de stekker die uit de auto komt én een foto van de achterkant van de radio. Wij zorgen vervolgens voor de juiste verloopkabel.

Let op: alleen de standaardkabel is inbegrepen in de prijs. Voor afwijkende kabels kunnen extra kosten gelden.

Installeren jullie ook de producten die jullie leveren?

Ja, wij bieden een professionele installatieservice. Dit kan zowel bij ons in Rotterdam als op locatie. Neem contact met ons op om direct een installatieafspraak te plannen.

Niet gevonden wat je zocht?

Neem gerust contact met ons op.

HULP & ONDERSTEUNING

Bekijk hier de meest voorkomende problemen en hoe je deze eenvoudig oplost.

Mijn bestelling is aangekomen, maar er ontbreekt iets?

Maak een foto van de complete verpakking en alle onderdelen die u wél heeft ontvangen. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van wat er ontbreekt. Stuur de foto’s vervolgens naar info@radiostore.nl.

Ik heb mijn radio aangesloten, maar de radio gaat niet aan?
  • Controleer eerst de zekering van de auto. Als deze is doorgeslagen, komt er geen stroom meer op de aansluitstekkers en werkt de radio niet.
  • Is de zekering goed? Gebruik een multimeter en meet de rode draad (ACC) die vanuit het zwarte blokje naar de achterkant van de radio gaat. Dit is de geschakelde draad die bepaalt of de radio aangaat zodra u het contact aanzet. Hier moet 12V op komen bij contact aan.
  • Komt er géén 12V? Sluit dan een geschakelde draad aan vanuit de zekeringkast.
  • Komt er wél 12V, controleer dan de gele draad (12V constant). Hier hoort continu 12V op te staan.
  • Zit er stroom op beide draden, maar werkt de radio nog steeds niet? Neem dan contact met ons op.
Mijn radio is aangesloten, maar gaat niet uit?

In de meeste gevallen zit er in het midden van de voedingsstekker een zwart plugje dat rood en oranje met elkaar verbindt. Ontkoppel dit plugje: daarna schakelt de radio weer correct aan/uit op basis van het contact.

Mijn stuurbediening werkt niet?

Controleer of de kabelset een CANbus-box bevat en of deze correct is aangesloten op zowel de kabel als de poort achter de radio. Werkt het nog steeds niet? Dan moet de software-instelling van de radio aangepast worden. Neem contact met ons op en wij sturen u de juiste instellingen.

Ik ben niet goed verstaanbaar tijdens het bellen?
  • Heeft u géén externe microfoon aangesloten? Sluit deze dan aan.
  • Is er wél een microfoon aangesloten? Plaats deze bij voorkeur boven de stuurkolom. Hier bent u het beste verstaanbaar. Vaak wordt de microfoon linksboven bij het raam geplaatst, maar dit geeft minder goed resultaat.
Mijn telefoon verbindt niet (meer) via Bluetooth?

Verwijder alle Bluetooth-koppelingen op zowel uw telefoon als de radio. Herstart beide apparaten. Zet daarna Bluetooth op uw telefoon weer aan. Zorg dat de telefoon in de Bluetooth-lijst van de radio verschijnt, en maak de verbinding via de radio (niet direct vanuit de telefoon).

CarPlay & Android auto loopt vast, wat nu?

CarPlay en Android Auto spiegelen de software van uw telefoon. Controleer daarom:

  • Zorg dat uw telefoon up-to-date is en alle apps bijgewerkt zijn.
  • iPhone-gebruikers: zet Siri even uit en weer aan.
  • Android-gebruikers: zet Hey Google uit en weer aan en pas de instelling RAM PLUS aan naar 2, 4 GB of schakel deze helemaal uit voor de beste prestaties.